Retour en garantie

Retouren

Zichttermijn
Na ontvangst heeft u 30 dagen de tijd om uw bestelling te inspecteren en er voor te kiezen de koop te annuleren.

Controleer alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Retourneren of ruilen kan uiterlijk binnen 30 dagen, indien:

  • De artikelen onbeschadigd zijn
  • De artikelen nog in de originele verpakking zitten
  • De factuur bij de retourzending wordt meegestuurd

Retourneren 

Stap 1: Neem contact op
Wilt u de goederen retourneren stuur dan een mailtje naar [email protected].
Meld in het onderwerp van uw email duidelijk uw factuurnummer. Geeft u in dit mailtje aan wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren.
Wij mailen u dan de retourprocedure afgestemd op uw wensen en situatie.

Stap 2: Retourneer de producten
Bij retourzending zijn de verzendkosten voor uw rekening.
Verpakt u te allen tijde het product zeer degelijk om beschadigingen te voorkomen.
Voeg de factuur toe aan de retourzending.
Geef uw retourzending af bij het postkantoor/servicepunt en bewaar uw verzendbewijs. 

Stap 3: Ontvang uw geld terug
Na ontvangst van de retourproducten ontvangt u een bevestiging per email en storten wij het aankoopbedrag binnen 30 dagen terug. 

Ruilen
Wilt u graag een artikel ruilen? Mail dan onze klantenservice.
Vermeld in uw email het factuurnummer, welk artikel u wenst te retourneren en welk artikel u ervoor in de plaats wenst te hebben. 

Beschadigd/Defect/Verkeerd artikel ontvangen
Wij proberen zo zorgvuldig mogelijk uw bestelling te versturen. Het kan desondanks gebeuren dat wij per ongeluk een verkeerd artikel naar u hebben verzonden of dat uw artikel beschadigd/defect is.
Indien dit het geval is verzoeken wij u een email te sturen naar onze klantenservice
Vermeld in uw email het factuurnummer en de omschrijving van het probleem en wij zullen met u naar een passende oplossing zoeken. 

Kosten retourzending
De kosten van een retourzending zijn geheel voor rekening van de afzender en worden derhalve niet door Kinderfietsshop.nl vergoed. Ongefrankeerde zendingen kunnen wij helaas niet accepteren.  

Garantie
Het kan voorkomen dat er een probleem met een product ontstaat. Kinderfietsshop.nl lost dit dan snel met u op! De bij ons gekochte artikelen vallen onder de standaard garantieperiode van de betreffende fabrikant. Deze is altijd minimaal 2 jaar. 

Stap 1: Neem contact op
Wanneer u een product voor garantie heeft stuur dan een mailtje naar [email protected]
Vermeld in uw email het factuurnummer en een omschrijving van het probleem. Voeg wanneer mogelijk een digitale foto met het probleem toe. Wij nemen dan contact met u op om het probleem op te lossen. 
De afhandelprocedure krijgt u na uw aanvraag per email toegestuurd. Afgestemd op uw wensen, situatie en het product. 

Stap 2: Retourneren
Bij een garantie of defect kunnen wij u vragen het product te retourneren. Verpakt u het product zeer degelijk om beschadigingen te voorkomen.
Verzendkosten van retourneren zijn voor rekening van de eigenaar. 

Stap 3: Afhandeling
Kinderfietsshop.nl zal de garantie afhandeling op zich nemen. Goederen met gebreken die terecht onder de garantie vallen zullen worden gerepareerd of worden vervangen door eenzelfde of gelijkwaardig product. 

Belangrijk voor garantie:

  • Beperkte garantie op slijtagedelen als kettingen, tandwielen, binnenbanden, buitenbanden, grips, pedalen, zadels en kleding. Garantie is hier alleen van toepassing wanneer de klacht onmogelijk door het gebruik veroorzaakt kan zijn.
  • In geval van twijfel over garantie, zal de mening van onze leverancier bepalend zijn.
  • Afwijkende garantievoorwaarden worden vermeld bij de productomschrijving of op de factuur.

Bekijkt u tevens onze uitgebreide algemene voorwaarden!